Cliff's intro


cliff

Recommended Posts

hello Everybody,

as the result of a resent warning peace.gif in the trading room I'll introduce myself again.

I'm Cliff, 32 from Belgium, and a cigar lover since "prom" (we don't call it like that here but it's close to a prom) that was in 2004.

cigars (cuban & non cuban) have always been a true pleasure of mine, even the very cheap one's.

but it was only after an accident that I had a lot of time to read... and I read lots and lots of cigar books etc.

of course I smoked many cigars to test my tasting sence.

back in those days (2006) I had a 50 count table humidor and I started collecting cigars.

after a year or so, I bought a small cabinet and when those two humidors became to small I made one myself.

that was the first one I made and by the end of 2007 I had an incredible amount of 100 cigars... man I was proud!

after that I had a couple of breaks and my collection grew

meanwhile the law became much more tight here and we really had to look to find a nice place to smoke... so I was quickly fed up with all, also my latest humidor became to small so I had the choice 1)stop buying cigars of 2) make a bigger humidor... jester.gif

enjoy the photo's guys!

(and yess this took a lot of time to make rotfl.gif )

-------

dsc06557w.jpg

dsc06556v.jpg

ergens tussendoor heb ik 2 veluxen geplaatst, daar heb ik geen foto's van...

de vloer moest ook uitgebroken worden, de bestaande 'ondergrond' waren spaanderplaten die m'n vader aangevoerd heeft VOOR de 'kap' (het dak) afgewerkt was laugh.png

door de grootte van de spaanderplaten was het onmogelijk om deze anders boven te krijgen.

in de plaats kwamen er 2 lagen OSB die gevezen en verlijmd moesten worden.

dsc06633px.jpg

dsc06642ll.jpg

dsc06639l.jpg

image415x.jpg

dsc06641d.jpg

m'n betreurde hond... sad.png altijd was ze bij mij

de afbraak van de gyproc moest even 'on hold' gezet worden door het vervangen van de vloer... :roll: die was... laat ons zeggen, dringend aan vervanging toe

na het plaatsten van de nieuwe solide ondergrond kon er verder gewerkt worden.

dsc06634fo.jpg

dsc06636g.jpg

eu, zoals ik dus zei, voor 90% gevuld laugh.pnglaugh.png

dsc06644c.jpg

opruimen opruimen opruimen...

dsc06700oz.jpg

img0385dx.jpg

et voila, einde deel 1 !

:twisted: :twisted: :twisted:

zo nu en dan zal ik tijdens een vrij momentje wat foto's uploaden.

DEEL 2:

img0380ip.jpg

img0382vd.jpg

nu alles zowat "opgeruimd" was... althans, dat dacht ik toen, nu weet ik wel beter :roll: , kon ik rustig beginnen uitpassen.

img0616sr.jpg

daar er niets bestaan als 'overisoleren' heb ik de muren langs binnen ook maar geisoleerd met polystyreenplaten.

img0617mr.jpg

eenmaal alles netjes uitgepast is kun je beginnen aan de elektriciteit en het isoleren!

ik gebruikte isolatie van 18cm.

en dan zie je de ruimte elke minuut veranderen... =D>

img0690kz.jpg

de mooi opgeruimde ruimte moest wel nogmaals opgeruimd worden :mrgreen:

img0691x.jpg

img0692su.jpg

je **** natuurlijk altijd een planning opmaken van; daar een schakelaar, daar een lichtpunt, daar de afzuiging, daar dit, daar dat maar als je 1 iets vergeet mag terug beginnen uitbreken, dus heb ik overal een "backup" ingebouwd :wink:

maw, op bepaalde plaatsen zijn extra kabels ingebouwd zodat ergens 'iets' bijplaatsen een fluitje van een cent is.

en gelukkig!

voor het alarm moest er al een extra kabel komen :roll:

img0693p.jpg

img0695ii.jpg

wat denk je?

zou ik die sofa gehouden hebben of niet?

poll .... :mrgreen:

img0694qm.jpg

coax voorzien voor de flatscreen.

-------------------------------------------------------------------------------------

einde upgrade 2,

waar zitten we nu al?

- de tussenverdieping is geisoleerd

- er ligt een nieuwe ondervloer van OSB

- de elektriciteit is vernieuwd

- de plafond is uitgelat (uitgepast)

- de plafond is geisoleerd met isolatie van 18cm

volgende stap... gyproc! =D>

******************************************************************

DEEL 3:

******************************************************************

de gyproc!!!

1) groene gyproc voor de walk in,

img0687nx.jpg

2) gewone gyproc voor de lounge.

beetje bij beetje...

alles eerst wel deftig isoleren!

img1148t.jpg

img1149u.jpg

img1150wl.jpg

nadat de gyproc er hing kon alles eindelijk uitgeplakt worden... een stap die wouter nog heel helder voor de geest kan halen laugh.png

img1147zi.jpg

het was uiteindelijk de bedoeling om er (ooit) een chesterfield salon te plaatsen maar zoals je wel weet... goedkoop zijn die dingen nooit, dus hield ik elke dag een oogje open op een koopje.

tot plots... ik deze 3 zit vond, een originele britse sofa die al menige tijd gebruikt geweest is :mrgreen:

toen ik hem ging halen met wouter dichtbij de Belgische kust stond hij in een boerhof in een soort stal naast een hondenkennel... tussen god weet welke spullen, netjes onder een laagje hondenhaar ... toch was het liefde op het eerste gezicht!

hij was wat "doorzeten" wist de verkoopster ons te zeggen,

wij zo van, bon; we zitten er wel even in om te kijken.

toen we plaatsnamen...

fffff...ffff...ffff...ffff zachtjes 'zakken'.....ffff.....ffffff....o..... jaaa.... dit zit lekker zacht laugh.png =D>

later zal ik nog wat foto's posten van deze sofa en let op m'n woorden... je zal hem niet meer herkennen... maar eerst word ie nog wat verder mishandeld met het witte stof van de muren te schuren :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

img0063qp.jpg

img0055g.jpg

hoekprofielen niet vergeten, als je dat wel zou doen en je 'botst' later met iets tegen het fragiele hoekje... mag je herbeginnen. :roll:

*******************************************************************

volgend deel: schuren enduiren schuren enduiren schuren....

iets waar we zo ongeveer 6 weken mee bezig geweest zijn... het resultaat viel telkens ietwat tegen, we zijn doorgegaan tot het niet meer tegen viel,

get ready for a dusty part three! laugh.png

part three !!

img0053sp.jpg

img0054kr.jpg

img1210gg.jpg

img0056dbm.jpg

img1211o.jpg

img1212xs.jpg

img1217vm.jpg

img0057ipt.jpg

img1170vm.jpg

img0061mi.jpg

DEEL 4:

m'n dochtertjes slapen dus heb ik heel even weer wat tijd om terug wat foto's te posten.

eenmaal het enduit en schuurwerk na 4-5 weken gedaan was kon ik beginnen met het papieren met schildersvlies, bouwen van ingemaakte kasten, afmeten waar het glas voor de tussenwand kon komen... en ... dromen van het eindresultaat want nu gaat het pijlsnel!

enjoy!

img1220k.jpg

Link to comment
Share on other sites

img1222o.jpg

img1225db.jpg

img1227q.jpg

img1229pn.jpg

img1230jq.jpg

img1257jp.jpg

kleur is, zonder zeveren... partagas lusitanias maduro bruin :lol:

ik nam een sigaar mee naar de verfmeng afdeling en vroeg om dat kleur op oliebasis te maken en op waterbasis.

img1261qy.jpg

img1264c.jpg

BWERK !!!

met vallen en opstaan zeggen ze hé, deze muur heb ik terug wit gezet,

in feite heb ik op een bepaalde hoogte een sierlijst geplaatst en alles boven de sierlijst (op enkele eye catchers na) is wit, de TV, de luidsprekers, tot het bloempotje toe. :P

optisch héél rustgevend en bovendien creeert het extra ruimte in de kleine zolderkamer.

img1281z.jpg

eeuwenoud parket kunnen recuperen en er raamkozijnen mee gemaakt en een vensterbank,

met de geschiedenis van dat hout in het achterhoofd kijk ik met veel plezier naar m'n werk.

START PARKET! =D>

img1283s.jpg

img1284wm.jpg

img1286ld.jpg

img1287ay.jpg

=D>

img1289nm.jpg

hier heb ik even over zitten nadenken... er moest 'iets' van leuning komen... maar wat??

tot ik hielp bij m'n moeder bij het opruimen van de garage en ik 'iets' zag :mrgreen:

img1295mv.jpg

img1294je.jpg

img1297oh.jpg

img1298u.jpg

img1300nx.jpg

img1305mi.jpg

en voor de rest... schilderen schilderen schilderen...

img1290i.jpg

img1303lj.jpg

img0957zu.jpg

volgende keer... het resultaat!

het resultaat!!!

img1338rn.jpg

mooi technisch plafond, met 8x afzuiging, aangpaste verlichting en vooral... optisch niet storend.

img1335j.jpg

:mrgreen: :mrgreen:

een van de eerste dingen ik gemaakt heb, lang voor er sprake was van gyproc.

img1319dh.jpg

img1320ym.jpg

img1321vj.jpg

img1322mh.jpg

img1324nt.jpg

toch voor een (ouder) bose systeem gegaan, qua design is dit voor mij top!

img1337sz.jpg

img1339if.jpg

img1330kk.jpg

voila, resultaat van enkele jaartjes sigaartjes & sigarenplatform.nl

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Link to comment
Share on other sites

Hi Cliff !!

Good to have you here.

Love your short introduction, could I have the extended one innocent.gif

And BTW : would you like me to get you an ashtray ?? nyah.gif

Tot ziens - hope to see you in person again soon !!

Nino

Link to comment
Share on other sites

Inspires me to make a house that is a Humidor...Ideas! Still Jealous Cliff!

Link to comment
Share on other sites

Wow...hell of a project! Well done and welcome!

(psst....love the beers that originate in your country wink.png )

oh yeah, same here!

so many great beers with all different tastes, it is truly hell trying to "pair" them with good cigars party.gif

I've read that they will serve Belgian beer at the habanos festival!

what a great idea perfect10.gif

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

Community Software by Invision Power Services, Inc.